Mapa dels tancaments de grups (BTX, cicles formatius...)

Veure el "Mapa dels tancaments de centres públics" en un mapa més gran...

dijous, 29 d’abril del 2010

La FaPaC alerta que la supressió de línies de batxillerat i cicles formatius agreujarà els riscos de segregació escolar en moltes zones educatives


La FaPaC alerta que el tancament, anunciat pel Departament d'Educació, de línies de batxillerat i cicles formatius agreujarà encara més els riscos de segregació escolar en moltes zones educatives desfavorides, ja que són les principals afectades per aquesta mesura. 

Aquesta retallada significativa de places públiques, que es produeix en centres on la segregació ja és més accentuada, pot derivar en un abandonament dels estudis per part de l'alumnat davant la manca d'alternatives per continuar la seva formació en el sistema públic. La mesura afecta directament la igualtat d'oportunitats dels alumnes, fet que accentuarà la fractura social existent en moltes zones.
Davant del tancament de línies de batxillerat i cicles formatius:

  • La FaPaC no ha estat  informada en cap moment sobre aquesta mesura, tot i representar 2000 AMPA de Catalunya. La federació ha demanat una reunió al respecte sense rebre cap resposta, malgrat haver manifestat sempre una bona disposició al diàleg i l'entesa.
  • Un nombre important d'instituts públics perdran els seus estudis de batxillerat i cicles formatius. Seria intolerable desviar els alumnes d'aquest centres al sector privat sense donar alternatives dintre del sector públic.
  • Podem constatar clarament que s'ha fet una retallada important de la despesa en educació pública postobligatòria.
  • Es dificulta molt l'objectiu de Lisboa (un 85 % d'alumnes de 16 anys matriculats en estudis postobligatoris). Aconseguir aquest objectiu és una gran fita a nivell de país. Resignar-se al fracàs escolar per culpa de la manca de recursos econòmics és una irresponsabiltat molt greu que no ens podem permetre.
  • Es liquiden els bons objectius del Pacte Nacional d'Educació pel que fa a finançament de l'educació i s'entra en la perillosa via d'incomplir els preceptes que emanen de la LEC en aquest mateix sentit. Ens allunyem de l'objectiu de dedicar un 6% del PIB a educació.
  • La federació advoca per obrir un debat sobre aqLuest tema amb la participació de la comunitat educativa i sense actituds tancades. Podem entendre canvis, però ens costa molt entendre que tots els canvis siguin sempre a cop de tisora, en centres públics que acullen problemàtiques socials i culturals molt accentuades. Ens agradaria sentir parlar de canvis amb projectes engrescadors ben finançats i amb la il·lusió de qui ha de tirar endavant la feina.
  • La FaPaC demana una planificació dels estudis postobligatoris 2010-2015 ambiciosa, amb el compliment dels objectius de Lisboa com a meta, i on participi tota la comunitat educativa. Prou improvisació, prou cops de timó i, sobre tot, pensem en el futur de la joventut i de la societat.
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·
Per a més informació, poseu-vos en contacte amb
Oliver Martín - Oficina de Premsa i Comunicació de la FaPaC
Tel. 93 435 76 86 - comunicacio@fapac.cat